Semak Duit

07 January 2011

Naik..naik..naik lagi dan naik lagi..lagi naik..

 

Bawang..bawang.. kenapa ko naik harga?
Minyak..minyak..kenapa ko naik harga?
Apa lg yg nek harga skrng nie?
Strees aku bila semua harga barang naik!
Konon aku bercakap macam la aku selalu sgt menggunakan bawang kan?
ooppss..Aku masak tau.
Korang jgn pikir macam-macam naaa...
Aku mewakili warga-warga surirumah dan juga wanita-wanita yg lain supaya harga bawang akan diturunkan harga!
Kesian kami..
Kami nk masak makanan yg istimewa wat suami-suami kami..
 Please..please..
Harga bawang akan turun kan..kan..?
stop psl bawang, mula pasal minyak lak..
Minyak!
Tak kira la minyak apa pun selagi ia dipanggil minyak walaupun tue minyak urut, minyak angin, minyak panas, minyak rambut, minyak masak, minyak petrol, minyak 2T dan orang minyak!
Semuanya naik harga kan?
Yang nie memang aku risau sgt.
Rasanya aku guna semua minyak yg aku tulis kat atas tue..kecuali ornag minyak la..
Contohnya minyak petrol @ diesel yang aku selalu g Petronas.
Seminggu aku isi full tangki RM5 (utk motosikal honda EX5 shj)
Boleh la dari ari Isnin - Jumaat
Sabtu kena isi lain ler..
Dulu, RM3 dah full tangki tau...
Aku terpikir kembali:
Betul ker harga bawang dan minyak naik?
Semua jenis bawang ker?
Semua jenis minyak ker?
hihi
^__^

2 comments:

jeBateja said...

nyampah tul aku minyak naik ni.....implikasinya....semua brg naik....termasuk le bawang kesayangan ko tu...ishhhh

.:mama dhia:. said...

patut la minggu lepas cari bawak kecik, manjang abis jer.. rupenyer naik harge.. ish..ish..

Friends