Semak Duit

01 October 2010

Rasa nk beli moto! (aku tngk ckp cm aku nie bnyk duet...)

Ikut tajuk mcm aku nie kaya raya kan? Haah,kaya la sgt..nk bayar duit kelab kt opis aku pun dah semput2..hihi..

Aku kata nk beli moto baru bukannya apa.Moto yg berkhidmat gn aku skrg nie duk bunyi2 la...bunyi2 cm kt rantai... (klu rantai mas leh gk aku g gadai..). ku tak mau ckp bnyk2 pasal moto aku nie..takut dia meragam lak tngh jalan..aku juga yg teruk!Aku syg  moto aku yg berkhidmat selama lebih dari 2 tahun utk aku ulang alik g tempat keja...

1 lagi aku pikir moto aku tue pun bkn aku yg bayar..Orang tua aku yg bayar.. (pecah rahsia aku dah). jadi aku rasa tak syok la bila dah kawen pun nk guna moto tue lagi..lagipun aku ada adik2 lagi..Adik2 aku lak dah mula pandai nek moto,siap gn cita2 nk ambik lesen lagi..Ayah aku pun nek moto buruk ja..Kalau ada moto adik laki aku leh la dia nek jap sblm nk tnguu aku balik keja. Kesian kat ayah aku...

Kalau korang diberi pilihan korang akan pilih moto dari syarikat mna erkk??
yg tetap dihati aku (adik laki aku pun keja kt Kilang Honda)

Yamaha yg wak kluar moto yg bergaya utk remaja masa kini


Aku tak tau kualitinya sbb aku slalu nmpk moto Kriss kat jalan raya yg kepaknya udah patah..

6 comments:

makdara TERdiva said...

naik skuter ego pun best gak :)

F@R@ said...

yamaha
sbb smoothly..
ini pandangan jer...hi3

jeBateja said...

Honda lah...harga dan kualiti seimbang...honda wave 100 on the road rm4050 ( mcm den nyer...).

Honda ex5 rm3800 - otr ( on the road )

Modenas baru tu murah gak....lupa plak harganya....ahakz..

~♥ iella ♥~ said...

mak dara : suka gk skuter..tapi klu beli ego,nnt asben tak leh tumpang nek sbb ego cm kecik ckit..asben cheq bdn gagah perkasa..hihi

~♥ iella ♥~ said...

Fara : Yamaha LC??suka gak tue tapi agak mahal kan?? Tak mampu den.

~♥ iella ♥~ said...

Jebateja : siap gn harga lg nOOo...ada share gn kedai moto ka??hihi
Honda cm okey kan..??harga pun cm tak mahal sgt..rasanya la.. Bila nk beli entah la...

Friends