Semak Duit

30 March 2011

Tip-tip untuk kurangkan simptom muntah muntah

❤ Minum 10 gelas air sehari untuk mengantikan bendalir badan yang hilang dan juga mengelakkan sembelit (yg sebaik2nya memang kena minum air bnyk)

❤Jauhkan diri anda dari bau-bau yang tak menyenangkan yang boleh menyebabkan anda muntah. Bg tau kt suami dan saudara serta rakan-rakan di tempat kerja tentang bau-bauan tersebut. *mmg aku ada masalah nie trutama sekali bila aku jejak kaki ke Kedai Adik Manja @ Kedai Pak Omar(bg yg tau kewujudan kedai tersebut)

❤Hindarkan diri dari wangian *aku tak dak masalah nie. Bau diri sendiri okeh jer.. :P

❤Kalau tetiba rasa meloya,mkn asam @ jeruk kering *aku mkn asam kulit limau- meloya ja terus asam masuk mulut.

❤Legakan perut dengan memakan makanan berhalia. Hidu lemon lemon atau minum jusnya

❤Sekiranya masih mempunyai anak yang kecil, pastikan diaper anak dikendalikan oleh suami atau pembantu rumah. *aku tak da anak kecik lg.

❤Sekiranya memerlukan perjalanan jauh melalui udara, tundakan tarikhnya. Anda tentu tidak mahu merasa loya disebabkan oleh perjalanan yang bumpy atau bau dari makanan, ataupun dari wangi dari penumpang sebelah.


❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤



Nak wat pengetahuan yang aku tak boleh dlm keadaan ini wat masa sekarang:
❤ Tak leh perut kosong.
❤ Kena mkn walaupun sikit sbb aku cepat lapar
❤  Tak leh wat keja yang perlu bergerak dgn cepat cepat- pening kepala
❤ Tengah mlm pun lapar

dan lain lain lagi

love U












1 comment:

ardinihumaira said...

memang bahaya kalo kurang minum air leh sebabkan buasir teruk masa mengandung..

Friends