Semak Duit

05 October 2010

Magik..magik.. "magika". Aku nk g tengok cita nie


Aku cari sinopsis pasal cita nie ckit...Takut gak nk g tngk wayang tp cita tak best..Tapi nmpk caranya cm agak seronok nie..
Leh la layan kot..
Ada kawan aku nie dah g tengok. Dia kata okey..

Aku baca sinopsis nie kat "MAGIKA"
tapi aku rajin copy. So,korang leh gak baca kat cnie..

"Magika" menceritakan tentang Ayu dan Malik, dua beradik yang berada dalam kesedihan selepas kematian ibu mereka. Malik berasa lebih tertekan kerana memikirkan dialah punca kematian ibunya. DI suatu senja selepas bertengkar dengan kakaknya, Malik berjalan-jalan di hutan sehinggalah tersesat ke dalam sebuah alam ghaib bernama Magika.

 
Namun, nasib tidak menyebelahinya . Malik ditangkap oleh Nenek Kebayan dan pengikutnya Awang Kenit untuk dijadikan bahan ubat jamu muda yang dihasilkan melalui air mata kanak-kanak manusia. Ayu yang terdengar jeritan adiknya cuba menyelamatkan Malik tetapi turut terperangkap didalam "Magika'.

Penjelajahan Ayu mencari Malik di "Magika' membuatkan Ayu menempuh pelbagai rintangan . Di situ Ayu dan Malik akan bertemu pelbagai watak mitos kepercayaan orang Melayu diantaranya termasuklah 'Badang, Naga Tasik Chini, Nenek Kebayan, Puteri Bunian, Bawang Putih, Bawang Merah dan ramai lagi. Yang peliknya watak-watak ini juga bernyanyi sambil berbicara sesama mereka.

Dapatkah Ayu selamatkan Malik serta keluar dari 'Magika"? Apa akan terjadi kepada Badang? Nenek Kebayan dan watak-watak lain di 'Magika".?

Bagaimana Malik dapat mengatasi dilema tentang kematian ibunya?

Semua nak tau kan..???apa kata jom kita g tengok wayang...!!!



4 comments:

Zura said...

terasa jgak nk tgk...kutipan tinggi tue br 4 hari di tayangkan..

~♥ iella ♥~ said...

Zura : Yom kita g tngk..Cita nie brmakna mmg best la tue klu dah dpt kutipan tinggi dlm masa 4 ari.. Kena tngk la..hihi

ardinihumaira said...

huiyyoh. kalola cni ado pawagam tentu dni pegi tgk hu

aliesha kirana said...

meh baca review dr AK pulak..heheeheh

cerita Magika 1 :~~ http://citrahatialieshakirana.blogspot.com/2010/09/cerita-tentang-filem-magika.html

cerita Magika 2 :~~
http://citrahatialieshakirana.blogspot.com/2010/10/magis-mawi-mewarnai-magika.html

Friends