Semak Duit

01 February 2011

Nama IC dan nama glammor artis kita

mungkin utk masuk ke industri seni nie kita kena tukar nama kot?
Tapi ada gak artis kita tak tukar nama tp tetap glammor.
Ada setengahnya guna nama zaman kecik-kecik dulu. Alaaa....zaman budak-budak....
Ada juga yg guna nama panggilan keluarga.
Ada juga yg guna nama yg lari terus dari nama sebenar. Apa nk kata? Tak kata apa-apa la...
Ada juga yg guna nama sebenar.
Apa kata kita tengok senarai yg ada di dalam sensasi
Aku wat lampiran juga kalau korang malas nk klik ke link tue....Aku amat memahami bila nk kena klik sana, klik sini...

 

Bermula dengan:

SYAFINAZ SELAMAT —> SAODAH SELAMAT
Aida Rahim —> Khalidah Adibah Ahmad --> skrang dah wat busness jual tudung
Awie —-> Ahmad Azhar Othman
Amy ——> Suhaimi Abdul Rahman
Amelina —-> Norazlina Amir
Abot ——-> Norimah Muhammad
Ajai —> Mohd Faizal Maas
Alfira —-> Zarinah Ahmad
Ameng ——-> Wan Aminuddin --> tak tau apa dah jd dgnnya
Adilla Idris ——> Fadzilah Rahman Idris
Anna ——–> Zanariah Ishak (AKU TAK KENAL!!!)
Accapan ——–> Samynathan
Ah Chong ——–> Mohd Fauzi Manat
aishah ——–> wan aishah wan arifin
Arash Mohamad ——-> Azman Shah Ramlee
A Galak ——-> Zakaria Musa
Awang BPR ——> Norzaini Mohamad
Azida NS ——> Ainol Jamal
Aris Ariwatan —–> Haris Fadzillah Daud
Baby Arin ———> Lily Zarina
Cico ——> Eezaq Farrouq Harahap
Connie ——-> Norlida Ahmad
D J Dave ——-> Irwan Shah
Didie Alias ——-> Fadzila Ali
Eisya ——-> Khairul Bariah
Erma Fatima ——> Nor Fatimah Rahmat
Ella ——–> Nor Zila Aminuddin
Eman Manan ——> Abdul Manan Embong
Eizlan yusuf ——-> IDRIS yusuf
Farra ——-> Farihah Arshad
Gee ——–> Haizatul Rodzie
Hattan ——> Mohd Syukri Sharuddin
Imuda —–> Abdul Rahim Muda
Ilyka ——> Zuraila Mohd Yassin
Jee ——-> Siti Fauziah Sheikh Abd Latiff
Jojie ——> Rozita Aminuddin
Jay Jay ——> Mohd Fauzi Darus
Joe Wings —–> Abdul Zamin Kadir
Jojet ——–> Rodzane Mohamed
Korie ——–> Azahari Aminuddin
Loloq ———> Rosli Khamis
LY ———> Rozman Shafie
Lydiawati ——-> Salina Zaimon
Mamat Exist ——> Mohd Ali Kamarudin
Man Kidal ——> Rahman Mahmud
Man Bai ——-> Abdul Rahman Osman
Nanu ——-> Sarabanu Baharudin
Nurbisa ——> Rosli Khamis
N D Lala ——> Amir Hamzah
Nash ——–> Nasaruddin Alias
Nora ——–> wan nora afiza ariffin
Noryn ——–> Norazmahwati Aziz
Norman Hakim —-> mohamed nur hakim zaidon
Os ———> Yusof Hamid
Ogy ——–> Fauziah Ahmad Daud
Rohana Jalil ——> Dara Abdul Jalil
Rina Khan ——–> Sharifah Bibi Sarina
Razis Ismail ——-> Mohd Ghazali
Rem ——–> Ramzani
Sheila Majid ——–> Shahila Abdul Majid
Sidi Oraza ———> Syed Osman Rastam
Sheqal ———> Shahrim Salleh
Shikin ———> Aishah Dahalan
To'Ki ———-> Mohd Zaki Mansor
Tantiana ——-> Fatimah Hamzah
Wohnen ——–> Shuhaida Shamsudin
Yem Bai ———–> Abdul Rahim Zain
Ziana Zain ——-> Siti Roziana Zain (yG PALING AKU SUKA....)
 
 
 
Ada sesetengah dari senarai tue memang aku pasti nama sebenarnya...tp ada gak sesetengah tue aku langsung tak tau nama sebenarnya....

8 comments:

Lovely Bella said...

hehhehee menarik!! :)

Zura said...

suke jugak ziana zain...:)

Makbed said...

I suka nama Rohana Jalil itu. wahaha~

Sha said...

salam:)

nmpknya kaklong pun nak tukar nama le. ada cdgan? hihihihi

~♥ iella ♥~ said...

Bella : nama Bella pun menarik oOo..

~♥ iella ♥~ said...

Zura : Ziana Zain tetap di hati... muahh..muahhh...kita sayang Ziana Zain kan? tp Ziana Zain tak kenal kita kan..?? :D

hihi

~♥ iella ♥~ said...

Makbed : Nama yg tak luput dek zaman kan..?walaupun dah kawen.. ahakz

~♥ iella ♥~ said...

kak Long : nk kena pikir jap nk bg nama kt Kak Long...kita wat contest pun okey...lawak jerr... Nama Kak Long pun glammor paaa...

Friends